segítő beszélgetés
"A segítő beszélgetés célja a Kliens énképének a változása, amelyben a Segítő a kapcsolatért felelős, nem a Kliensért. A kapcsolatra a bizalmi légkör, feltétel nélküli elfogadás, empátia és kongruencia jellemző." Ezek a mondatok, amelyek a tanáraim szájából hangzottak el, ezek a mondatok, amelyek beleégtek az agyamba...
A segítő beszélgetés során a Kliens hozott történetének a megdolgozása történik, amely munka folyamán elindul az önfeltárás, a Kliens érzelmei kimondásra kerülnek. Az érzelmek feltárása során a Kliens megérti saját belső működését, értelmezni tudja életeseményeit, megnő saját élete feletti felelősség érzete és erősödik önbecslése. Így segítve a Klienst saját élethelyzetének megértésében, problémájának megoldásában. A Segítő ebben a folyamatban aktívan közreműködik, irányítja a beszélgetést, nem ad tanácsot, meghagyja a Kliens életének kontrollját Kliense kezében.
Segítő beszélgetést többnyire lelkileg egészséges emberek igényelnek, akik tudják, ha egy rossz emberi kapcsolat, fájdalmas lelki állapot, nehéz élethelyzet sokáig fennáll, az betegséget okozhat. A segítő beszélgetés nem pszichoterápia, melynek célja a Kliens személyiségének átalakítása, a gyógyítás. A segítő beszélgetés az itt és most-ban dolgozik.
A Kliens problámájától függően alakul a találkozások száma. Egy beszélgetés 50 perc, melynek ára: 7000Ft/alkalom.